Braneckého 25, 949 01 Nitra

0908 705 574 info@motorgas.sk

FAQ

Najčastejšie kladené otázky

Hľadáte odpovede na otázky ohľadne LPG? Nemusíte sa zbytočne pýtať, odpoveď na svoju otázku možno nájdete tu.

1. Koľko trvá prestavba vozidla na LPG?

Montáž bežného vozidla so štvorvalcovým motorom trvá jeden deň cca. od 8:00 do 16-17:00, pri šesť a osem valcových motoroch je to jeden a pol dňa.

2. Je vozidlo na LPG bezpečné?

Veľa našich zákazníkov sa pýta, či je LPG vo vozidle bezpečné.Na plynové systémy vo vašom vozidle sú kladené väčšie nároky na bezpečnosť ako pri benzíne a nafte.V sústave sa nachádza niekoľko uzatváracích a spätných ventilov.V prípade požiaru vozidla tlaková nádrž nevybuchne ako si to veľa zakazníkov myslí , ale pretlakové ventily postupne vypustia nádrž až do prázdna.

3. Nestratí auto výkon?

Udáva sa ,že vozidlo stráca cca 5% výkonu motora ,ale pri bežnej jazde to nespoznáte. Všetko záleží na nastavení systému, aké palivo natankujete a v akom stave je motor vozidla. Pri moderných vstrekovacích systémoch nepoznáte žiadny rozdiel medzi LPG a benzínom. Prestavujeme všetky typi vozidiel ,od 3 valcových až po 12 valce a aj turbo motor nie je problém prestaviť na LPG.

4. Môžem jazdiť len na LPG?

U karburátorových motorov sa dá jazdiť len na plyn ,ale u vstrekovacích motoroch je štart na benzín a otáčkami sa prepína do plynu. Pri sekvenčnom (priamom) vstrekovaní LPG je v sústave umiestnené čidlo teploty a v RJ LPG sa nastavuje prepínacia teplota, pri dosiahnutí napr.30 stupňov auto postupne prepne na plyn.

5. Čo je to toroid?(disková nádrž)

Toroid je tlaková nádrž na plyn umiestnená v priestore rezervy. Toroidné alebo diskové nádrže sú vyrábané v rôznych velkostných prevedeniach. Nádrže na LPG sa plnia na 80% celkoveho objemu.

6. Čo je to FleshLube?

Je to zariadenie na prisávanie špeciálneho oleja, na mazanie sediel, ventilov a tým predlžovanie životnosti motora. FleshLube je vyhotovené v dvoch verziách , ručné nastavovanie a elektronické vstrekovanie olejov. Pri ručnom nastavuje dávkovanie mechanik a pri elektronickom ho dávkuje el.jednotka FleshLube.

7. Ako spoznám nekvalitný plyn?

Spoznáte to na výkone motora, zápachu, trhaním pri jazde, zvýšenej spotrebe paliva a pod. Pri dlhodobom ale aj krátkodobom čerpaný lacného LPG (ak sa to dá nazvať LPG) može dôjsť k zaneseniu filtrov a následne skrátenie životnosti membrán a tým zhoršená jazda na plyn

8. Ako to je so zárukou?

Zo zákona sú to dva roky alebo najazdených 60000 km.

9. Koľko je čerpacích staníc (ČS)?

V súčasnosti je na Slovensku široká sieť ČS LPG a dá sa povedať, že natankujete skoro všade. Niektoré ČS sú otvorené aj Nonstop. U nás ale aj v zahraničí majú ČS zaškolenú obsluhu na čerpanie LPG.

10. Mám záujem o montáž LPG systému do vozidla ,ale mám problém s chodom motora na benzín, bude sa to prejavovať na LPG?

Ak má vozidlo problém na benzín alebo jeho chod je nepravidelný, je lepšie odstrániť závady na motore ešte pred montážou LPG systému, lebo inak sa závady budú prejavovať aj pri jazde na plyn.

11. Treba LPG nálepku?

Áno treba LPG nálepku. Musí byť umiestnená v zadnej časti vozidla na viditeľnom mieste. Od 1.1.2009 sa v zákone zmenil tvar a farba LPG nálepky zo žltej na zelenú.

12. Moje auto som nenašiel v žiadnom zozname, ale chcem si dať namontovať LPG zariadenie.

Nevadí, dá sa to schváliť tzv. Individuálnou prestavbou. Ak ste počuli, že je to zložité, tak to je minulosť. Poradíme vám ako na to a aj pomôžeme.

13. Tlaková nádrž LPG.

Každá tlaková nádrž LPG má svoju životnosť, prevažne je to na 10 rokov. Dátum výroby je vyrazený na nádrži napr. 03.00/03.10 ,04.1999-04.2009 ,03/2010…. .po uplynutí 10 rokoch je treba tlakovú nádrž vymeniť. Tlaková nádrž sa neposiela na tlakové skúšky a ani sa nepredlžuje jej životnosť.

14. Vykonáva sa servis LPG zariadenie?

Áno, pri starších systémoch je v zostave jeden filter kvapalnej fázy LPG a mení sa pri 30000 km. Pri sekvenčnom vstrekovaní LPG je jeden filter kvapalnej fázy a ešte jeden plynnej fázy , pri 6 a 8 valcových motoroch môžu byť dva plynnej fázy. Revízia reduktora (vyparovača)sa vykonáva pri starších aj sekvenčných systémoch po 80000 km.